Elke fabrikant, distributeur en logistiek dienstverlener wil zijn logistieke operaties zo (kosten)efficiënt mogelijk laten verlopen. Hierbij zijn digitalisering en automatisering de sleutelwoorden. Met een innovatief SaaS-aanbod integreert Generix Group oplossingen voor verkoopbeheer, financiën, voorraadmanagement en inkoopbeheer. In combinatie met een uitstekende supportservice ligt voor elke klant de weg open voor logistieke topprestaties.
Generix Group werd in 1990 opgericht door vier ingenieurs. De internationale software-uitgever ontwikkelde een platform om alle stromen van een economisch en industrieel ecosysteem te beheren en te besturen. Met een brede waaier van oplossingen en diensten om de logistieke keten globaal te managen – van WMS, TMS, YMS, EDI, VMI tot RMS – wordt Generix al enkele jaren aanzien als een van de WMS- en TMS-marktleiders. En met een investering van 17% van de jaaromzet (84,5 miljoen euro) trekt Generix Group alle registers open op het vlak van R&D.
Het hoofdkantoor van Generix Group is gevestigd in Lesquin (Frankrijk). Bijkomende businessunits in Brazilië, Portugal, Spanje, Italië, Benelux, Rusland en Noord-Amerika zorgen voor een lokale verankering. In landen waar Generix Group niet aanwezig is, staan lokale resellers in voor de dienstverlening aan klanten.
Dankzij dit uitgebreide globale netwerk van filialen en partners is de groep aanwezig in meer dan 60 landen. Ruim 6.000 bedrijven in zeer uiteenlopende sectoren, van retail tot logistiek, maken wereldwijd gebruik van de SaaS-oplossingen van Generix.
Een team van 800 medewerkers begeleidt dagelijks klanten zoals Carrefour, Danone, Agristo, AB Inbev, ID Logistics en Ferrero in de digitale transformatie van hun logistieke processen. Dankzij een mix van business- en technologische expertise staan de experten van Generix Group elke klant niet alleen bij om softwareoplossingen van de groep te migreren en te implementeren, maar ook om ze maximaal te doen renderen. Ze geven professioneel advies op elk niveau van de bedrijfsvoering en de interne processen.
Bij deze klantgerichte aanpak hoort uiteraard ook een continue support, 24/7, in maar liefst zeven talen. Dagelijks doen circa 5.000 klanten een beroep op het wereldwijde servicecenter en de lokale supportteams van Generix Group. De teams werken allemaal met dezelfde tool en implementeren overal dezelfde processen. Hybride cloudservices garanderen hierbij een hoog prestatieniveau en betrouwbare updates van bedrijfsprocessen.
En wat dacht u van de Generix Supply Chain Hub, een collaboratief platform tussen de groep en haar partners? Via dit platform kunnen alle actoren in de toeleveringsketen samen fysieke stromen beheren, informatiestromen digitaliseren en processen in real time aansturen; zowel fabrikanten, logistieke dienstverleners (Third én Fourth Party Logistics) en distributeurs. Het platform helpt bedrijven op die manier om hun klantenbeloftes stipt en nauwgezet na te komen, en dat vormt de basis voor een langdurige en duurzame klantenrelatie.
Bedrijven, ongeacht hun schaalgrootte, willen de grenzen van hun groei blijven verleggen. Op basis van dertig jaar ervaring, en in samenwerking met 6.000 gebruikers, ontwikkelde Generix een WMS dat hen helpt om hun taken en operaties te standaardiseren en te automatiseren. Omdat dit WMS een SaaS-oplossing is, hoeven klanten zich geen zorgen te maken over updates, back-ups of mogelijke cyberaanvallen. Combineert de klant het WMS bovendien met het Generix RMS (Resource Management System), dan beschikt hij over het absolute technologische neusje van de zalm, mét de inzet van artificiële intelligentie. ■
Neem dan rechtstreeks contact op met Generix Group.
Contact opnemen