Element Logic richt zich al decennia uitsluitend op het leveren van AutoStore-systemen. Hun expertise is ongeëvenaard, zo blijkt uit hun sterk marktleiderschap in de Benelux en hun wereldwijde klantenbestand. “We verzorgen de helft van alle AutoStore-installaties in Nederland en België”, maakt salesdirector Melle van den Berg zich sterk.
“België is momenteel de snelst groeiende markt in de logistieke sector, echt booming business voor ons. De aanwezige knowhow rond logistieke processen vergemakkelijkt de implementatie van automatisering aanzienlijk. We zijn er trots op top of mind te zijn bij bedrijven op zoek naar een AutoStore-partner”, steekt Melle van wal.
“We hebben een schat aan kennis en ervaring met magazijnautomatisering. Die delen we met klanten in de meest uiteenlopende sectoren. De top drie wordt ingevuld door ‘fashion’, ‘pharma & beauty’ en ‘spare parts’.”
“Met ons AutoStore-systeem worden bakken in systemen gezet die door robots tot bij de werknemers worden gebracht. Die moeten dus niet langer 20 kilometer of meer lopen op een werkdag, wat ergonomisch een bonus is. Ze picken op de plaats waar ze staan zodat het proces kan doorlopen. Het verhoogt de efficiëntie, verkleint de foutenmarge en optimaliseert de klantentevredenheid.”
In de beginjaren richtte Element Logic zich vooral op de onderdelenindustrie, maar de
opkomst van e-commerce gaf het bedrijf een enorme boost. “Onze systemen zijn ideaal voor efficiënt orderpicken en snelle verzending. Bovendien maken onze AutoStore-systemen optimaal gebruik van de beschikbare ruimte.
Omdat je geen pickgangen meer nodig hebt, creëren onze klanten tot 70 procent ruimtewinst. De set-up wordt immers veel condenser. Bij uitbreidingen van bestaande AutoStore-systemen zorgen we ervoor dat de dagelijkse activiteiten ononderbroken kunnen doorgaan.”
Bezoek Element Logic Benelux op Transport & Logistics – Stand 1523