Platform over transport, opslag, interne en externe logistiek
‘Wij zijn de poort naar Frankrijk en de rest van Europa’
Full service, van douanediensten over lucht- en zeevracht tot expeditie en warehousing.

‘Wij zijn de poort naar Frankrijk en de rest van Europa’

Opslagcapaciteit van 30.000 m2

Een persoonlijke aanpak en een complete service bieden. Dat is de missie van Deny Logistics in Menen. Van douanediensten over lucht- en zeevracht tot expeditie en warehousing. Binnen de warehousingdivisie is Deny Logistics alvast dé referentie voor de opslag van chemicaliën. 

Gudrun Verhaeghe en Bertrand Deny, zaakvoerders, Deny Logistics.

Met in de afgelopen jaren een omzetgroei van 30% zet Deny Logistics zich steeds steviger in de markt. “Onze focus op vier kernpijlers stelt ons in staat om voor bedrijven in diverse sectoren een belangrijke toegevoegde waarde te bieden”, zegt CEO Bertrand Deny die tegenwoordig een team van zo’n 45 medewerkers aanstuurt. In één adem stipt hij ook de geografische troeven van zijn bedrijf aan: “Gelegen in de nabijheid van belangrijke Europese verkeersassen en logistieke knooppunten zoals de havens van Zeebrugge en Antwerpen, en de luchthavens van Oostende, Zaventem en Lille-Lesquin, zijn we de toegangspoort tot Frankrijk en de rest van Europa. Enkele maanden terug ontvingen we nog het kwaliteitslabel Gateway2Britain. Het beloont onze inspanningen bij het ondersteunen van bedrijven bij hun import en export met het Verenigd Koninkrijk. Die is er door de Brexit alleen maar complexer op geworden.”

Deny Logistics is een familiebedrijf waar vandaag de vierde generatie aan het roer staat. Wat ooit begon als een bescheiden aanbieder van douanediensten, groeide uit tot een toonaangevende logistieke dienstverlener. “Ons doel is het enige aanspreekpunt te zijn voor alle logistieke vragen van onze klanten. We stemmen onze aanpak en processen nauwkeurig af op hun behoeften en wensen.”

Snelle opvolging van dossiers

Douanediensten in hun volledige breedte blijven een belangrijke hoeksteen van het activiteitenportfolio van Deny Logistics. In eerste instantie operationeel, door het stockeren van goederen onder douanetoezicht. “We beschikken over een uitgebreide vergunning om goederen onder verschillende douaneregimes te kunnen opslaan en in gebruik te stellen. Ook op consultancyvlak willen we onze klanten bijstaan. Denk maar aan het verkrijgen van de juiste vergunningen en andere noodzakelijke documenten die bij import en export komen kijken. Onze goede relaties met de douaneadministratie garanderen een snelle opvolging”, licht Bertrand toe.

State-of-the-art opslag

Deny Logistics heeft een opslagcapaciteit van zo’n 30.000 m2 (vrij of onder douanetoezicht). 80% daarvan is vergund voor de opslag van chemicaliën. “Wij investeren continu in digitalisering en bieden onze klanten state-of-the-art opslag en behandelingssystemen. Bij het in ontvangst nemen van verpakte chemicaliën kunnen we ze, indien nodig, herlabelen en herconditioneren om ze daarna terug in distributie te brengen binnen België, Europa of zelfs het andere eind van de wereld. Onze volgende investering wordt een nieuwe afvullijn waarbij we nog beter kunnen conditioneren naar de wensen van de klant.”

State-of-the-art opslag en behandelingssystemen.

Carefree is een sleutelwoord

Bertrand besluit: “Bij Deny Logistics nemen we alle zorgen uit handen als het gaat om internationale vrachten, ongeacht of het een kleine zending of een volle vrachtwagen betreft. Daarnaast orkestreren we voor onze klanten de hele flow bij lucht- en zeevrachten: van de opvolging van verscheepte containers tot de door-to-door-afhandeling van het transport. Ons uitgebreid netwerk van binnen- en buitenlandse partners zorgt ervoor dat goederen veilig en tijdig op hun bestemming aankomen.” Voor zeevracht kan dit zowel voor LCL- (less than container load) als FCL-zendingen (full container load).” 

“Omdat carefree voor ons een sleutelwoord is, nemen we er ook alle administratieve handelingen bij. Klanten vertellen ons dat ze het sterk appreciëren dat we heel flexibel omgaan met hun vragen, en dat geen vraag ons te lastig of te moeilijk is. Ook onze persoonlijke aanpak en nauwgezetheid scoren bij hen.”  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
nl_NLDutch