Platform over transport, opslag, interne en externe logistiek
Nieuwe Linde transpalletten en camerasysteem voor ATEX-zones

Nieuwe Linde transpalletten en camerasysteem voor ATEX-zones

Twee innovaties zorgen voor bescherming in explosiegevoelige gebieden

Op ACHEMA, de leidinggevende vakbeurs op vlak van procesindustrie, zal Linde van 10 tot 14 juni zijn nieuwste innovaties op vlak van explosiebeveiliging voorstellen. Zo zullen in Frankfurt 3 compacte elektrische transpalletten aan het publiek worden getoond, net als het Reverse Assist Camera-veiligheidssysteem, dat nu ook in ATEX-zones kan worden ingezet.

Linde T16 EX – T20 EX elektrische transpalletten

Met de introductie van de Linde T16 EX – T20 EX serie (uitrustingscategorieën 2G/2D en 3G/3D), richt Linde MH zich op het segment van de compacte meelooptranspalletten voor lasten tot 2 ton. Kenmerkend aan dit type transpallet is dat ze zeer snel en eenvoudig doorheen de kleinste ruimtes kunnen manoeuvreren, dit dankzij hun smalle ontwerp, hun kleine draaicirkel en hun intuïtieve besturing. Bovendien hebben ze een robuust chassis met versterkte vorken, en zijn ze geschikt voor ATEX-zones 1/21 en 2/22 door hun ontstekingsbescherming tegen vonken, hun continue temperatuurbewaking en het actief voorkomen van elektrostatische oplading.

Camera-assistentie in explosiegevoelige zones

Daarnaast is ook het Linde Reverse Assist Camera-veiligheidssysteem vanaf nu beschikbaar in explosiegevoelige gebieden, en kan het worden geïnstalleerd op trucks uit de categorieën 2G/2D (ATEX zone 1/21) en 3G/3D (ATEX zone 2/22). Dit systeem heeft door kunstmatige intelligentie geleerd om een onderscheid te maken tussen mensen en objecten in het magazijn. Indien een persoon wordt gedetecteerd, ontvangt de bestuurder zowel visuele als akoestische waarschuwingen. Daarnaast kan een automatische verlaging van de rijsnelheid worden geactiveerd, om zo het risico op ongelukken verder te minimaliseren.

‘De vraag naar veiligheidssystemen voor explosieveilige industriële trucks is de afgelopen jaren aanzienlijk toegenomen’, zegt Elke Karnarski, productmanager bij Linde MH. ‘Dit komt grotendeels door het feit dat ze vaak deel uitmaken van een gemengd wagenpark, met ook manuele hef- of magazijntrucks. Bestaande hulpsystemen moeten op alle voertuigen kunnen worden geïnstalleerd om een uniform hoog veiligheidsniveau te bereiken.’

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.