Platform over transport, opslag, interne en externe logistiek
Digitalisering en persoonlijk gaan hand in hand bij gelauwerde transporteur
Welkom bij een stipte, betrouwbare en flexibele groupagetransporteur.

Digitalisering en persoonlijk gaan hand in hand bij gelauwerde transporteur

In de transportsector doet de naam AJ Veurink bij heel wat professionals ongetwijfeld een belletje rinkelen. Sinds jaar en dag is deze Roeselaarse transporteur bekend als stipt, flexibel en betrouwbaar groupagetransporteur. Zaakvoerder Sandro Paravizzini heeft grootse plannen om de onderneming klaar te stomen voor de toekomst. Daar hoort onder meer een nieuwe bedrijfsnaam bij. Welkom bij V1000!

De wereld van ronkende vrachtwagenmotoren en blinkende opleggers heeft voor Sandro geen geheimen meer. Sinds 1996 werkt hij bij AJ Veurink, en eind 2019 kwam hij aan het roer – of stuur, zo je wil – van het West-Vlaamse transportbedrijf. “Omdat ik al bijna drie decennia in de firma aan de slag ben, heb ik een uitstekend inzicht gekregen in de werking ervan”, bevestigt Sandro. “Op basis van dit helikopterzicht begon ik na te denken over hoe we ons bedrijf nog verder kunnen verbeteren en klaarstomen voor de toekomst, in een sector en economische omgeving die razendsnel evolueren. Bij die denkoefening was één ding alvast duidelijk: onze persoonlijke aanpak en verregaande flexibiliteit zijn troeven die ik samen met mijn team verder wil uitbouwen. Tegelijk willen we onze digitale dienstverlening een boost geven, zodat onze klanten hun zendingen steeds goed kunnen opvolgen.” Mille grazie!

De missie van Sandro is duidelijk: digitalisering en persoonlijk contact hand in hand laten gaan, zodat elke klant een echte ambassadeur voor het bedrijf wordt. Bij die nieuwe koers hoort ook een nieuwe bedrijfsnaam en huisstijl, zonder weliswaar te bruusk een streep onder het verleden te trekken. “Daarvoor heb ik te veel respect voor de geschiedenis van AJ Veurink”, aldus Sandro. “In mei 2023 hielden we V1000 officieel boven de doopvont.  De V staat voor verbondenheid, vooruitgang en vernieuwing. 1000 verwijst naar onze ziel en mijn Italiaanse roots: ‘mille grazie’. We willen hiermee duizendmaal ‘dankjewel’ zeggen aan onze medewerkers voor hun inzet en betrokkenheid, en ook aan onze klanten en relaties voor hun vertrouwen. V1000 moet synoniem worden voor topkwaliteit en vooruitstrevendheid”, klinkt het bij de ambitieuze zaakvoerder. “Wat ook mooi meegenomen is, is dat de nieuwe naam een futuristische bijklank heeft.”

Dankzij een digitaal V1000-platform op weg naar dienstverlening 2.0, een transportservice van de toekomst.

Digitaal V1000-platform

Dat laatste aspect is geen toeval, want Sandro blikt vol vertrouwen richting toekomst, met heel wat vernieuwende ondernemersplannen. “Zo hebben we al enkele jaren een solide thuiswerkbeleid binnen onze firma op punt staan”, zegt hij. “Niet enkel voor administratieve medewerkers, maar ook voor onze dispatchers. We investeerden volop in thuiswerkplekken, met ook aandacht voor cyberveilig werken. Die digitale aanpak garandeert onder meer dat we onze klanten op een plaatsonafhankelijke manier de beste dienstverlening kunnen aanbieden, zonder daarbij de samenhorigheid in ons V1000-team uit het oog te verliezen.”

Een andere digitale verwezenlijking waaronder Sandro zijn schouders wil zetten, is de uitrol van een digitaal V1000-platform waarop klanten hun zendingen in real time kunnen volgen. En dat moet veel verder gaan dan een klassieke melding dat een zending tussen 9 en 17 uur geleverd zal worden. “Vanuit V1000 wil ik online een gps-gestuurd track-and-trace-platform aanbieden, met de mogelijkheid om tot op enkele meters nauwkeurig te zien waar een vrachtwagen op dat moment rijdt. Noem het dienstverlening 2.0, op weg naar een transportservice van de toekomst.”

In 2022 bekroond met een zilveren medaille Transporteur van het Jaar.

Stappenplan voor elektrisch rijden

In een toekomstbestendige transportfirma mag het aspect duurzaamheid uiteraard niet ontbreken. Een vloot van vijftig V1000-vrachtwagens met klassieke verbrandingsmotor heeft een stevige ecologische voetafdruk, maar daar wil Sandro zo snel mogelijk verandering in zien. 

“We willen het momentum van onze bedrijfsdoorstart gebruiken om ons wagenpark stelselmatig te vernieuwen”, geeft hij aan. “De transitie naar elektrificatie is niet meer te stuiten, en met ons bedrijf willen we die trend niet missen. Daarom hebben we binnen V1000 een stappenplan tot elektrificatie opgestart, met als eerste stap de bouw van een eigen hoogspanningscabine. In tweede instantie staan investeringen in eigen zonnepanelen op de agenda, en ten derde willen we onderzoeken waar we op onze bedrijfssite laadpalen voor personen- en vrachtwagens zullen installeren.”

Ondanks die ambitieuze plannen op het vlak van duurzaamheid blijft Sandro gezond sceptisch over dit actuele thema. 

“Er blijven nog heel wat uitdagingen als het om elektrisch aangedreven vrachtvervoer gaat”, zegt hij. “Leveren de overheden in ons land voldoende inspanningen om de switch naar elektrisch rijden te promoten, bijvoorbeeld via subsidies en een voldoende ruim aanbod van publieke laadpunten? En wat met de mindset bij klanten? Zijn zij bereid om meer te betalen voor de zware investeringen die onze sector moet doen? En wat met kleinere transporteurs die deze investeringskost niet kunnen dragen? Zullen zij niet uit de boot vallen op weg naar groen rijden?”

De komende jaren wil V1000 zijn wagenpark stelselmatig vernieuwen en verduurzamen.

Transporteur van het Jaar

In elk geval zijn Sandro en zijn medewerkers klaar voor boeiende jaren in de transportsector. “In de Benelux en Frankrijk blijven we ons best doen om als groupagetransporteur het verschil te maken voor onze klanten. Het feit dat we in 2022 bekroond werden als Transporteur van het Jaar, was alleszins een mooie motivator om te blijven groeien. Fasten your seatbelts!”  ■ 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.