Veel journalisten kwamen in november samen in het hoofdkantoor van Epson in Amsterdam, tijdens een persdag over EuroCIS en Epson. Epson, gespecialiseerd in printers, scanners en projectoren, presenteert namelijk drie innovatieve ideeën op EuroCIS 2024, de grootste retail-vakbeurs van Europa.
De dag werd afgetrapt door drie gasten die vertelden over de beurs en Epson. Vervolgens kreeg iedereen een rondleiding door het gebouw, waarbij de innovatieve printers en projectors van Epson te zien waren. Afsluitend was er een lunch, met mogelijkheid om te netwerken.
Elke Moebius, directeur van EuroCIS/Euroshop bij Messe Düsseldorf, startte met een presentatie over EuroCIS. “Van 27 tot en met 29 februari presenteren meer dan 400 exposanten uit 30 verschillende landen hun innovatieve oplossingen en producten” vertelt Elke. “Het gaat om megaspelers zoals McDonalds, Starbucks, Adidas en Epson. Er komen drie grote podia. De retail technology stage, de connected retail stage en een startup stage, waar de jonge community zich presenteert met 15 interessante startups.” Op de beurs krijgen grote en kleine merken de kans om te laten zien hoe hun oplossingen en producten de toekomst van retail gaan veranderen.
Ulrich Spaan, senior Vice President bij EHI Retail Institute, vertelde over actuele trends binnen de retail technology-branche. EHI is een onderzoeksinstituut in Keulen. Ulrich liet de aanwezige pers zien welke technologieën de industrie gaan beïnvloeden. “De komst van AI is een van de belangrijkste technologische veranderingen in de industrie. Ook contactloze kassa’s zijn in opkomst. Daarnaast streven veel retailers ernaar om dichter bij de klant te staan. Gepersonaliseerde klantenservice is hierbij heel belangrijk.”
Tot slot vertelt Liam Parry, manager Product Management bij Epson Europe BV, waarom EuroCIS zo belangrijk is voor het printermerk. “EuroCIS is voor Epson echt onmisbaar. Het is een mogelijkheid om te netwerken met de industrie, te praten met gebruikers en om onze nieuwste innovaties en uitvindingen met trots te laten zien.” Epson is op de beurs te vinden in hal 9, plek D40.
Het bedrijf laat dit jaar drie nieuwe innovaties zien op de beurs. “De TM-m30III, een printer met een mooi en simpel design. Het is compact en heeft de mogelijkheid om te verbinden met WiFi. Daarbij heeft het een USB-C ingang, die iedereen inmiddels in huis heeft. Hierdoor is het makkelijk te gebruiken. Het is een printer die alles doet voor de klant. Daardoor is het een uitstekende oplossing voor retailers”, vertelt Liam.
“De TM-P II-serie is een innovatieve mobiele printer. Deze is ontworpen zodat hij makkelijk mee te nemen is. Deze printer is op vier verschillende manieren te gebruiken. Als handheld, aan een riem, aan de schouder en met je desktop. Daarnaast is het apparaat is ook duurzaam, met een kleinere verpakking en verminderd papiergebruik.”
Liam sluit af met de TM-m30II-SL. “Deze innovatieve printer is te koppelen aan een tablet. Hij is universeel, dus je koppelt de printer aan allerlei soorten tablets. Deze printer kan zelfs aan de muur hangen. Dat geeft retailers veel mogelijkheden.”
Elke vult aan: “We kijken ernaar uit om iedereen op de beurs te ontmoeten en alle vernieuwende oplossingen te zien!”